keskiviikko 29. elokuuta 2018

Sairastelua

Just kun olin että ah, miten onnellista on olla terve ja että kylläpä hyvinvointia osaa arvostaa kun on pari viikkoa nukkunut ja kärvistellyt pahoinvoivana tässä tuhannen asteen helteessä, niin minuun iski yllättäen järkyttävä nivelsärky ja tärisin viltin alla kuumeessa. Olin että sain jonkun denguen tai chikungunyan, jotka on kumpikin täällä tropiikissa ihan todennäköisiä epidemioita ja siitä ärsyttäviä, että niihin ei juuri lääkkeet pure. Kypsytti, koska tuntuu ettei tässä ole tervettä päivää ollut tämän kuun aikana kuin muutama.

Kaksi päivää kärsin niistä nivelkivuista ja käytännössä nukuin ja tarvitsin apua ihan vaikka oven lukitsemiseen, kun ranteet ei taipuneet sen vertaa. Nyt sitten kolmantena päivänä olen että mikä nivelsärky ja olotila on 90% normaali. Mikä lie trooppinen pöpö tuokin taas oli. Nyt toivon, että se on menossa täysin ohi ja saan vihdoin palata normaaliin. Olen kolmena perättäisenä viikkona joutunut perumaan vauvavuoron ja kaiken muunkin olennaisen ja olen aikalailla valmis arkirytmiin jo. 

Hauskintahan tässä on, että brassien mielestä kaikki tämä sairastelu on puhtaasti sen syytä, että täällä on kausi vaihtumassa talvesta kevääseen. Kaikkeen ne tarjoaa vastaukseksi sitä. Minä yritän selittää, että nämä pienet kaudenvaihtelut ei minun suomalaiseen kroppaani paljoa vaikuta, en saa vatsapöpöä vaan siksi, että sää oli eilen kaksi astetta kuumempi tai viileämpi. Ne ei millään ymmärrä, että miten minä en tule pahoinvoivaksi kun Suomen kesästä tulen tänne. Mitkään bakteeriselitykset ei tunnu merkitsevän, mutta lämpötila on aina kaiken pahan alku ja juuri. Etenkin ne "vaihtelut". 

Tämä elokuu on säidensä puolesta muuten tosi miellyttävä. Sadekausi alkaa olla ohi, mutta lämpötilat on sellaiset Suomen heinäkuumaiset, ei ole liian kuuma ja illalla voi laittaa halutessaan pitkää päälle. Yöt on suhteellisen viileät, lämpötila jää reilusti alle kolmenkympin ja se on aina onnellista. Tuuletinta pitää tietysti pyörittää ja suihkussa on käytävä vähintään kahdesti päivässä, mutta verattuna loppuvuoteen, elokuu on ihan mun suosikki. 





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti